Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), čiji je djelokrug osim telekomunikacija i poštanskih usluga proširen i na željeznički promet, kroz proteklo je razdoblje obavila nadzor nad HŽ Putničkim prijevozom.
Povod za nadzor bio je propust u informiranju putnika tijekom putovanja vlakom – putnici nisu bili obavještavani o idućim postajama niti o eventualnim kašnjenjima ili drugim poremećajima u prometu.
Kontrole, koje je HAKOM-ov inspektor provodio kroz više mjeseci – od studenog 2024. do travnja 2025. – pokazale su da HŽPP sustavno ne ispunjava ovu obvezu. Zbog toga im je izdana obveza da unutar mjesec dana uvedu sustav informiranja u svim vlakovima, kako bi putnici imali uvid u osnovne informacije tijekom putovanja, prenosi Poslovni dnevnik.
Ovakvo neinformiranje putnika protivno je Uredbi (EU) 2021/782 Europskog parlamenta i Vijeća, koja jasno propisuje prava putnika u željezničkom prijevozu. Ukoliko HŽPP ne postupi po zahtjevu HAKOM-a, odgovorna osoba mogla bi se suočiti s kaznom od 10.000 eura, uz mogućnost povećanja kazne u slučaju daljnjeg nepridržavanja.
Na upit o razlozima ovakvog propusta, HŽ Putnički prijevoz naveo je kadrovski manjak, tehničke poteškoće te to što vlakopratno osoblje ima prioritet u pružanju pomoći osobama s posebnim potrebama. Međutim, HAKOM-ov inspektor istaknuo je da ti razlozi nisu dovoljni da se zanemari obveza informiranja putnika propisana europskim propisima.
Ravnatelj HAKOM-a, Miran Gosta, na LinkedInu je komentirao da putnici razumiju kako obnova željezničke mreže usporava promet, ali da je upravo zato važno da ih se pravovremeno i točno informira o tijeku putovanja i mogućim kašnjenjima.
zip.krmedia.hr/poslovni.hr 05.06.2025.