Marketinški gafovi koji su ušli u povijest

Marketing može stvoriti carstva… ili ih u trenu srušiti. Kad kampanja uspije, svi pričaju o njoj. Kad propadne — pričaju još više.

Ovi primjeri pokazuju kako su velike kompanije s milijunskim budžetima napravile poteze koji su završili kao legendarne greške. Neke su nas nasmijale, neke šokirale, a neke su čak koštale tvrtke milijune dolara. Jedno je sigurno — nakon što ovo pročitate, nikada više nećete gledati reklame istim očima.

Pepsi – “Nova generacija” koja je izazvala pobunu

Kampanja iz ’90-ih u Filipinima obećala je da će nasumični kod na bočici donijeti milijun dolara nagrade. Problem? Pogreškom su objavili broj koji je imalo preko 800 tisuća boca. Rezultat: prosvjedi i tužbe.

Ford Pinto – “Mali, ali opasan”

Ford Pinto je u reklami isticao praktičnost i nisku cijenu… no ubrzo je otkriveno da se stražnji spremnik goriva može zapaliti pri laganom sudaru. Poruka “siguran i pouzdan” postala je crna šala.

Burger King – “Žena pripada u kuhinji”

Na Dan žena 2021. BK UK je tvitao ovu rečenicu, misleći da će privući pažnju i promovirati stipendije za ženske kuhare. Reakcija? Val kritika i optužbi za seksizam — nitko nije došao do drugog dijela objašnjenja.

Coca-Cola – Novi okus koji nitko nije htio

Osamdesetih je Coca-Cola odlučila “modernizirati” recept i lansirala “New Coke”. Potrošači su ga toliko mrzili da je stara verzija vraćena za samo tri mjeseca. Ironija: prodaja stare Coke nakon toga je skočila.

Hoover – Besplatni letovi koji su bankrotirali tvrtku

Britanska tvrtka Hoover nudila je besplatne povratne avionske karte svakome tko kupi njihov usisavač. Potražnja je bila toliko ogromna da je tvrtka izgubila milijune i nikad se potpuno oporavila.

Marketinške pogreške su ponekad skupe, ali nama ostavljaju bezvremenske primjere (i dobru dozu smijeha).

zip.krmedia.hr 17.08.2025.

Podijeli:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.